Dijital Pazarlama Eğitimleri

Geçmiş Eğitimlerimiz

  • Bilgi Üniversitesi Doktora Öğrencileri Eğitimi – Arama Motoru Reklamcılığı
  • Bilgi Üniversitesi Yüksek Lisans Öğrencileri Eğitimi – Arama Motoru Reklamcılığı
  • Bahçeşehir Üniversitesi Sertifika Programı – Medya Planlama ve Satın Alma
  • CakePHP – Türkiye tanıtım semineri
  • Bilgili Girişimciler – SEO Atölyesi
  • BIC 101 Girişim Hızlandırma Programı Girişimleri – SEO ve İçerik Pazarlama Atölyesi

Eğitim Konuları

  • Yöneticiler için dijital pazarlama (Bütçe yönetimi, en iyi uygulamalar)
  • Ajanslar için dijital ekip kurulumu & yönetimi (Ekip hiyerarşisi, raporlama, müşteri ve proje yönetimi araçları)
  • Kurumlar için yenilikçi ajansların yönetimi

Kurumsal ve Bireysel Eğitimler

  • Dijital Pazarlamaya Giriş (Teorik & Uygulama)
  • Raporlama (Analytics) (Giriş & Uzmanlık)
  • SEO (Giriş & Uzmanlık)
  • SEM (Giriş & Uzmanlık)
  • Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Foursquare Reklamları (Giriş & Uzmanlık)
  • İçerik Üretimi (Giriş & Uzmanlık)
  • CRM (Giriş & Uzmanlık)

19 Ocak 2019’da yeni dönem eğitimleri başlıyor, şimdiden kaydınızı yaptırın, kampanya dönemini kaçırmayın.

Dijital Pazarlama Eğitimleri

Bilgi/İletişim Formu

Dijital pazarlamaya nereden başlanır, nasıl uzmanı olunur, eğitimlerine nasıl ulaşılır diye sorgulamaya başladıysanız aşağıdaki kaynaklar size oldukça yol gösterici olacaktır.

Dijital pazarlama nedir?

Hedefli, ölçülebilir bir biçimde ürünlerin ve/veya servislerin interaktif bir biçimde kullanıcılara tanıtılmasına, yeni müşteriler yaratılmasına, mevcut müşterilerin satış aksiyonunu gerçekleştirmesine verilen genel bir tanımdır. Teknik uzmanlık, mecralar hakkında bilgi, trendleri takip etme ve yaratıcılık anahtar faktörleridir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_marketing

Standart pazarlama süreçlerinde olduğu gibi Pazar-rakip araştırmaları, strateji, markalaşma, farkındalık ve nihayetinde dönüşümü hedefler.

Stratejik pazarlama hakkında – https://crow.com.tr/tr/pazarlama/minimum-butce-maksimum-verimlilik/

Web sitesi, SEO, SEM, Sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, CRM, içerik pazarlaması, mobil uygulamalar, dijital medya planlama ve satın alma, affiliate, oyun içi pazarlama, hedef kitle bilgisi ve segmentasyonu, ve bunların analizleri başlıca unsurlarını oluşturur.

İstediğiniz sonuca uygun bir hedefi (online satış, çağrı merkezinizin aranması, etkinliğinizi duyurmak vb.) netleştirdikten sonra ihtiyacınız olan ilgili kanalları kullanarak hedef kitlenize ulaşırsınız.

Pazar – Hedef Kitle

Herkesin ihtiyacı olan su, ekmek gibi ürünleri bile satsanız hedef kitlenizi herkes diye belirlediğinizde başarısız olursunuz. Yaş, cinsiyet, eğitim durumu, medeni durumu, çocuklu olup olmaması, ilgi alanları, gelir durumları hedef kitlenizi oluştururken ana kriterleriniz olmalıdır. Ürününüzü, ürün gruplarınızı kimin alacağını planlamanız atacağınız her adımda sizi başarıya daha çok yaklaştıracaktır. Markanızı, içeriklerinizi ve medya planınızı hedef kitlenizin beğenisine uygun hazırlarsanız onlara erişmeniz kolaylaşacaktır.

Onlara hangi dilde, hangi anlatımla, hangi görsellerle yaklaşmalısınız?

Bu konuda size yardımcı olacak başlıca kaynaklar TUİK, Türkiye’yi Anlama Kılavuzları, Facebook Insights, Think with Google, We are social, Social Bakers raporları olacaktır.

Ürününüzün hitap ettiği hedef kitleyi netleştirip kaç kişilik bir popülasyona hitap ettiğinizi öğrendikten sonra sağlam adımlar ile ilerleyebilirsiniz.

Buyer persona profiling ile ilgili makaleleri okumanız, yaratıcı içerikleri şekillendirme konusunda size ayrıca yol gösterici olacaktır.

Rakip Araştırması / Konumlandırma

Eğer uçuk bir ürün veya hizmet sunmuyorsanız pazarda rakipleriniz vardır. Bu dezavantaj gibi gözükse de aslında sizin için bulunmaz bir araştırma kaynağıdır. Öncelikle sektöre hakim rakipleri analiz ederek markalarını nasıl konumlandırdıklarını incelemek gereklidir. En ucuz, en kaliteli, en renkli, en erkeksi, en hızlı vb. onların kapatmadıkları söylemleri, tüketicilerin diğer markalar için yazdığı eleştiri yazılarından ve bu ürünlerle ilgili diğer markaların yapmadığı fırsatları ortaya çıkartarak iletişim stratejinizi sahip olduğunuz güçlü özelliklerle etkili bir biçimde kurabilirsiniz.

SWOT analizleri konusuna bir göz atmanız faydalı olacaktır.

Web Sitesi

Frontend sitenizin nasıl göründüğüne, backend ise sitenizin arkaplanında çalışan yazılımsal yapıya denir. Amacınıza uygun olarak bir ajansla çalışabilirsiniz veya WordPress, Joomla, Drupal gibi ücretsiz bir alt yapı üzerine kurabilirsiniz. Kurulumları oldukça kolaydır, yüklediğiniz tema ve eklentiler ile oldukça esnek bir yapıda ilerleyebilirsiniz. Çoğu hosting şirketi bu kurulumları panellerinden gerçekleştirebilmektedir.

Domain hizmeti, web sitesi adının satın alınmasıdır.

Hosting hizmeti, web sitesi içeriğinin ve veritabanın barındırılma hizmeti ve trafiğinin yönetilmesidir.

Domainler için ben GoDaddy’yi öneriyorum. Hosting için ise Digital Ocean‘dan oldukça memnunuz. Daha önce fatcow kullandım fakat memnun kalmadım. Yerli şirketlerden, natro veya sadecehosting de denenebilir.

WordPress web sitesi kurulumu ve gereksinimleri için ilgili youtube videomuza göz atabilirsiniz.

WordPress Web Sitesi – Blog Kurulumu Videosu

Google Analytics: Web sitesi trafiğinizi oldukça detaylı bir biçimde takip için kullanacağınız evrensel bir araçtır. İlgili kodları yerleştirdiğinizde trafik analizlerini almaya başlarsınız. Gerek web sitesi, gerek mobil uygulamaların trafik analizleri için kaçınılmaz bir araçtır.

Google Analytics IQ ileri eğitim dökümanları

https://support.google.com/analytics/topic/6083717

Google Web Master Tools: yeni adıyla Google Search Console, sitenizin Google organik aramalarındaki duruşunu belirler, geliştirmeleri önerir, problemlerde sizi uyarır.

Kissmetrics blogunda web sitesi analizleri için oldukça faydalı dökümanlar bulabilirsiniz.

https://blog.kissmetrics.com/marketing-guides/

HTML, CSS, Java Script, SQL for beginners gibi makaleler bu alanda ufkunuzu açacaktır.

Ayrıca sitenizden online satış yapacaksanız Google’da “Sanal Pos” araması yaparak sizin için en uygun gelen şirketi seçebilirsiniz.

Tasarım

Tasarım sizin için en önemli unsurlardan biridir, tüm pazarlama stratejinizi gösterecek, ön plana çıkartacak tek şeydir.

Online bir tasarım aracı olan Canva’nın tasarım derslerini tavsiye ederim ama tasarım konusunda bulduğunuz her makale, her dökümanı yalayıp yutmanız gereklidir. Renk teorisi, altın oran, fontlar…

https://designschool.canva.com/

Design thinking konusundaki makaleler de size farklı bir bakış açısı kazandıracaktır.

Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı deneyimi, belirli bir ürünü, sistemi veya servisi kullanan kişinin kullanışlılık, kullanım kolaylığı ve verimlilik algısıyla beraber tutum, davranış ve duygularını içerir. Bu açıdan buyer persona profillerinin yaratılması ve belirli özelliklere sahip kullanıcıların sitedeki deneyimlerinin ön simulasyonu işinizi kolaylaştıracaktır.

Github’ın uxchecklist’i sizi bu konuda bilgilendirecek ve yol gösterici olacaktır.

http://uxchecklist.github.io/

Kullanıcı deneyimini en üst düzeye çıkartmak istiyorsanız sitenizi veya uygulamanızı tamamladıktan sonra önce hedef kitlenizden bir insanla, sonra bir çocuk ve sonrasında çok yaşlı bir insanla karşısına oturup, hareketlerini izleyerek geliştirmeler yapmanızı tavsiye ederim. Bu testleri yapan kişi işinize ne kadar hakim değilse içgörüleri o kadar daha etkili şekilde toparlayabilirsiniz.

SEO & İçerik/Inbound Pazarlama

SEO, web sitenizin arama motorlarında ilgili anahtar kelimelerde bulunurluğunun optimizasyonudur.

Faydalı kaynakları ve tanımları içeren SEO’ya giriş ekitabını linkten indirebilirsiniz. Crow SEO 101

Teknik kısımlar için Google’ın hazırladığı dökümanı da tekrar ekliyorum.

http://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/en//webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf

SeoMOZ bu işi profesyonel olarak yapan ve oldukça etkili araçları sağlayan en ünlü şirketlerden biri, akademilerindeki videoları hararetle tavsiye ederim.

https://moz.com/academy

İlk olarak Seth Godin’in isimlendirdiği Inbound pazarlama kavramı, sizin hedef kitlenize değil, hedef kitlenizin size -ilgi alanlarına odaklı içerikleriniz sayesinde- geldiği pazarlama türüdür.

İçerik/Inbound Pazarlaması için ayrıca Hubspot akademi dersleri oldukça faydalı olacaktır.

https://app.hubspot.com/academy-certification/521570/certification/1/

Ücretsiz olarak açacağınız Google Adwords hesabındaki keyword planner aracı, aranan anahtar kelimeleri, kelimelerin aranma hacimlerini ve bu kelimelerdeki rekabeti size gösterecektir. SEO ve içerik stratejiniz için vazgeçilmez tek araçtır.

SEM – Arama Motoru Pazarlaması

Google aramaları için Adwords, Yandex için Yandex Direct, Bing aramaları için ise hala Türkiye pazarına girmemiş Bing Ads’i kullanabilirsiniz.

Google Adwords şu an için tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır. Online eğitim dökümanlarına aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda bu eğitimler sonunda sertifika sınavlarına girerek bir Google Adwords Uzmanı olabilirsiniz.

Google Adwords Eğitim Dökümanları

Google Adwords sadece arama motoru pazarlaması değil display, youtube, gmail ve farklı tarz reklam türlerini barındırmaktadır. Tüm eğitim dökümanlarını incelemenizi tavsiye ederim.

https://support.google.com/partners/topic/3204437

SEM rakip analizi için Semrush’ın ücretsiz versiyonu da bulunan aracını kullanabilirsiniz.

http://www.semrush.com/

Sosyal Medya & Mikro Blog Pazarlaması

Başlıca sosyal mecraları facebook, youtube, twitter, linkedin, instagram, foursquare, vimeo, pinterest, tumblr, flickr, vine, medium, Google+ olarak sıralayabiliriz.

Tabi ki, çok güçlü bir ekibiniz yoksa hepsini birden kullanmanız imkansız olacaktır, ayrıca hedef kitlenizin tercihleri ve en çok vakit geçirdiği yerleri keşfetmeniz sizin için daha önemlidir.

Tüm bu mecralarda marka isminizi baştan kapatmak, ileride de geliştireceğiniz stratejiler veya trend değişimlerine hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca ne kadar çok mecrada aktif içerikle yer alırsanız ve sitenize link sağlarsanız organik arama sonuçlarında da görünürlüğünüz o denli artacaktır.

Facebook, twitter, Linkedin foursquare reklamlarını kendi panellerinden yayına alabilirsiniz. Google adwords reklamcılığını öğrendikten sonra (CPC, PPC veya performans reklamcılığı. Tıklama başına ödeme yaptığınız reklam sistemidir) bu mecralarda aynı mantıkla, kendi kıstaslarına uygun bir şekilde reklam çıkabilirsiniz. Yine önemli olan hedeflerinizi net bir şekilde belirlemeniz, bunlara uygun içerikler hazırlamanız ve sonrasında medya planlamanızı yapmanızdır.

Sosyal medya içerikleri için,

http://www.socialmediaexaminer.com/ ve

https://blog.bufferapp.com/ blog yazıları oldukça faydalı kaynaklar olacaktır.

Facebook Pazarlama Eğitimi,

https://www.facebook.com/blueprint

Facebook reklamları,

http://adespresso.com/academy/guides/facebook-ads-beginner/

https://www.facebook.com/business/ads-guide/?tab0=Mobile%20News%20Feed

Twitter reklamları,

https://biz.twitter.com/marketing-twitter

Linkedin reklamları,

http://partner.linkedin.com/ads/info/Ads_faqs_updated_en_US.html

http://partner.linkedin.com/ads/info/Ads_bestpractices_en_US.html

Foursquare’de reklam yapacak olsanız da olmasanız da, iş yerinizin size ait olduğunu bildirmeniz size yönetimsel avantajlar sağlar,

http://business.foursquare.com/claim

Foursquare reklamları,

http://business.foursquare.com/ads

Pinterest reklamları,

https://ads.pinterest.com/

Google+, Google Maps ve Youtube, Google ürünleri genelde entegre çalışır, her ürünü birbirine bağlayabilirsiniz, açtığınız Google+ sayfasından aynı zamanda youtube profil fotoğrafınızı oluşturursunuz, haritalar için Google for places hesabı açarak yerinizi işaretleyerek yine Google+ hesabınızla bağlamanız önemlidir. Kontrolü siz de olur.

Youtube içerikleri oluşturmak için,

https://creatoracademy.withgoogle.com/page/education?hl=en

Youtube reklamlarını ise yine Google Adwords’den yapabilirsiniz.

Medya Planlama ve Satın Alma

Performans reklamcılığın(CPC) yanı sıra internette gördüğünüz hemen hemen her yerden reklam satın alabilirsiniz. Genelde çoğu mecra reklam alanlarını Google Adsense’e kiralamıştır. Bu da bu alanlara Google Adwords üzerinden girebileceğiniz anlamına gelir.

Mecraların hedef kitle analizlerini Gemius veya Comscore’un ücretli medya planlama araçları ile yaparak planınızı oluşturabilirsiniz. Malesef hala günümüzde Türkiye’de çoğu mecra reklam alanlarını 1000 gösterim başı (CPM) kiralamaktadır, bu da genelde çöpe giden medya bütçesini oluşturmaktadır.

Aylık genel raporlara IAB Türkiye web sitesinden ulaşabilirsiniz. http://www.iabturkiye.org/top20

Medya planlama ve satın alma konusunda dijital medya ajansları size seve seve oldukça yardımcı olacaklardır. Aynı zamanda hedef kitleniz konusunda çok eminseniz çoğu mecraya kendiniz de ulaşarak satın alma yapabilirsiniz. Alexa, Similarweb gibi araçlarla satın alma yapmayı planladığınız siteleri ücretsiz bir şekilde anlamaya çalışabilirsiniz.

E-posta Reklamcılığı ve CRM

E-postalar doğru kullanıldığında, halen en yüksek geri dönüşleri almanızı sağlayan reklam türüdür.

Mailchimp’in kaynakları sizi bu konuda, en iyi çalışmalar ile en ince ayrıntılarına kadar bilgili hale getirecektir.

http://mailchimp.com/resources/

Kendi CRM sisteminizi sağlam bir yazılımcı ile kurabilirsiniz fakat piyasadaki sürekli gelişen ürünlerden biri ile ilerleminizi öneririm.

CRM konusunda kendinizi geliştirmeyi planlıyorsanız Hubspot akademiyi tavsiye ederim.

http://academy.hubspot.com/certification

Affiliate Reklamlar

Kazan-kazan modelidir, gerçekleştirmeyi planladığınız aksiyon başı fiyat için bunu sağlayan bir affiliate network ile anlaşarak, aksiyon gerçekleştiğinde karşılıklı mutabık kalarak ay sonunda mecraya ödeme yaparsanız. Yatırımın geri dönüşünü birebir aldığınız yegane reklam yöntemlerinden biridir. Affiliate networkler kampanyalarını kendi yayıncıları ile paylaşırlar. Onlar da reklamlarınızı yaparlar ve satış veya aksiyon gerçekleştiğinde mecradan satın almayı gerçekleştirirler. Yurtdışında oldukça yaygın olmasına rağmen Türkiye’de en çok bilinen affiliate network Reklamaction’dır.

Size, satış ve pazarlama disiplinlerini derinlemesine birleştirmiş, ölçülebilen, anlık aksiyon alınabilen dijital pazarlama dünyasında şimdiden başarılar dilerim.

Dijital Pazarlama Eğitimleri

Geçmiş Eğitimlerimiz

  • Bilgi Üniversitesi Doktora Öğrencileri Eğitimi – Arama Motoru Reklamcılığı
  • Bilgi Üniversitesi Yüksek Lisans Öğrencileri Eğitimi – Arama Motoru Reklamcılığı
  • Bahçeşehir Üniversitesi Sertifika Programı – Medya Planlama ve Satın Alma
  • CakePHP – Türkiye tanıtım semineri
  • Bilgili Girişimciler – SEO Atölyesi
  • BIC 101 Girişim Hızlandırma Programı Girişimleri – SEO ve İçerik Pazarlama Atölyesi

Eğitim Konuları

  • Yöneticiler için dijital pazarlama (Bütçe yönetimi, en iyi uygulamalar)
  • Ajanslar için dijital ekip kurulumu & yönetimi (Ekip hiyerarşisi, raporlama, müşteri ve proje yönetimi araçları)
  • Kurumlar için yenilikçi ajansların yönetimi

Kurumsal ve Bireysel Eğitimler

  • Dijital Pazarlamaya Giriş (Teorik & Uygulama)
  • Raporlama (Analytics) (Giriş & Uzmanlık)
  • SEO (Giriş & Uzmanlık)
  • SEM (Giriş & Uzmanlık)
  • Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Foursquare Reklamları (Giriş & Uzmanlık)
  • İçerik Üretimi (Giriş & Uzmanlık)
  • CRM (Giriş & Uzmanlık)

19 Ocak 2019’da yeni dönem eğitimleri başlıyor, şimdiden kaydınızı yaptırın, kampanya dönemini kaçırmayın.

Dijital Pazarlama Eğitimleri

Bilgi/İletişim Formu