• Site(Teknik) SEO Analizi,

SEO Analizi – Site İçi ve Dışı İnceleme | 2017

SEO Analizi ile başlayan SEO çalışmalarının, dijital açıdan işinize katkıları, alternatif kanallarla karşılaştırılamayacak derecede yüksek. Şu sıralar en çok eğitim, atölye ve yardım taleplerini SEO analizleri ve geliştirmeleri konusunda alıyoruz. Biz de konuyu merak eden sizlere SEO’ya başlangıç için özet bir makale hazırladık.

SEO’nun Google Adwords reklamcılığından ana farkı ücretsiz olması ve bütçesiz, sınırsız gösterim sağlamasıdır.

Google’ın güncel arama kurallarını takip ettiğinizde, kullanıcıların işinizle veya bahsettiğiniz konu ile ilgili ne aradığını keşfedip, onlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunduğunuzda, bulunurluğunuz ve görünürlüğünüz katlanarak artar.

Sonsuz bir reklam bütçeniz yoksa, site alt yapınıza ve içeriklerinize yatırım yapmanız, orta-uzun vadede sizi çok yüksek reklam bütçeleri harcamaktan kurtaracaktır.

Tabi ki bu çalışmalara başlamadan önce yapılması gereken en önemli şey, hedeflerinizi netleştirmek, hedefinize giden kanalların çalıştığına emin olmak ve stratejinizi bunlara göre kurgulamak olmalıdır.

SEO analizi nedir, nasıl yapılır?

SEO analizleri, site içi ve dışı olarak yapılır. Genel olarak özetlemek gerekirse;

Site(Teknik) SEO Analizi:

Sitenizin Google, W3C, GTmetrix, YSlow ve benzeri internet kural sağlayıcıların son SEO kuralları ile uyumlu olup olmadığını inceleyerek başlar.
Burada ortaya çıkan problemleri önem sırasına göre düzelterek, sitenizin hem daha hızlı, hem de kullanıcı deneyimine uygun bir hale gelmesini sağlanır. Analizlerden çıkan sonuçlar ilgili web sitesi alt yapısı konusunda deneyimli yazılımcılar ile kısa bir sürede çözülebilir.

SEO Anahtar Kelime Analizi:

İşiniz için önemli anahtar kelimelerin aranma hacimleri, alakalı kelimeleri, benzer kelime öbeklerini tespit ederek, sitede yer alacak içeriklerimizi, kullanıcıların aradığı sorulara uygun cevaplar verebilecek hale getirilmesi için kullanılır.

SEO Sayfa/İçerik Analizi:

Sayfaların link yapıları, meta etiketleri, görsellerin isimlendirilmesi ve etiketlendirilmesi, arama sonuçlarında ve sosyal medya paylaşımlarında nasıl görüntüleneceği, ideal içerik uzunlukları, başlıkların düzgün kullanımı vb. geliştirmeler için kullanılır.

SEO Rakip(Rekabet) Analizi:

İlgili anahtar kelimelerde yer alan rakiplerin, iş ortaklarının, mecraların vb. hedef kelimelerinizle beraber arama motorlarında yer kaplayan envanterin listelenmesi, bu sonuçlara ulaşmalarını etkileyen faktörleri (içerik, teknik, backlink, vb.) inceleyerek, rekabette avantaj yaratmanızı sağlayacak fırsatları bulmak için kullanılır.

SEO Teknik Analiz Araçları

Sitenize ve/veya sizin için önemli kelimelere SEO (Arama Motoru Sonucu) analizi yapmak için Semrush’ın ücretsiz SEO; site, kelime, rakip analizi denetleme aracını kullanabilirsiniz.

Semrush

Google Page Speed Insights – Google site hızı içgörü aracı, sitenizdeki teknik aksaklıkları denetleyerek, düzeltme yöntemlerini listeler halinde paylaşır. Bu alanda uzman yazılımcılar ile çalışmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

GTMetrix – Sitenizi yavaşlatan ve kullanıcı deneyiminde sıkıntı yaratan problemleri farklı araçlar ile inceler, düzeltilmesi gereken problemleri listeler.

SEO Analizi konusundaki ücretsiz eğitimlerimizden ve sonraki makalelerimizden haberdar olmak için bültenimize kayıt olun.

E-postanız *

Dijital pazarlamanın diğer alanları da ilginizi çekiyorsa,
“Dijital Pazarlama Nedir? Başlangıç için açıklamalı yol haritası ve faydalı kaynaklar” yazımızı da incelemenizi öneririz.

2017-08-16T11:49:27+00:00 15/08/2017|SEO - Arama Motoru Optimizasyonu|Yorum yok

Siz de fikrinizi belirtin